Prawo mody
Ad #prawomody
Hashtag ad lub adv narodził się wraz z rozwojem marketingu w social mediach i reklamy produktów promowanych przez influencerów na portalach społecznościowych. Bardziej popularny #ad lub rzadziej wybierany #adv, będące synonimami, to skróty pochodzące od angielskiego terminu advertising, oznaczającego reklamę. Marketing w mediach społecznościowych jest...
Brand #prawomody
Często mylnie stosowany jako synonim słowa marka, należy jednak oddzielić od siebie te dwa pojęcia. Brand jest pojęciem szerszym - zawiera w sobie nie tylko markę, ale i całą koncepcję danego przedsięwzięcia. Chodzi o to, co kryje się za produktem,...
Plagiat #prawomody
W polskich przepisach brak jest definicji legalnej plagiatu, jednakże praktyka stosowana przez sądy każe rozumieć plagiat jako kradzież intelektualną, tj. kradzież cudzego utworu i przypisanie sobie lub ukrycie jego autorstwa.
Rozróżniamy dwie formy plagiatu:
● jawną - plagiator przypisuje sobie autorstwo do części...
Prawa autorskie #prawomody
Wyróżniamy prawa autorskie osobiste oraz majątkowe.
Celem osobistych praw autorskich jest chronienie nieograniczonej w czasie więzi twórcy z utworem, której nie może się zrzec czy zbyć. Zgodnie z przepisami twórca ma prawo do autorstwa utworu, oznaczenia go swoim nazwiskiem lub pseudonimem...
Prawa konsumenta #prawomody
Prawami konsumenta określa się zbiór przepisów wskazujący na zasady współpracy pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.
Konsumentowi przysługują liczne uprawnienia i uproszczenia w relacji z przedsiębiorcą, w szczególności, gdy konsument dokonuje zakupu towaru na odległość (np. przez Internet) i jest to m.in....
Utwór #prawomody
Potocznie dzieło; jego definicja legalna znajduje się w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych - zgodnie z nią utworem jest: “każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia”.
Aby...
Wizerunek #prawomody
Wizerunek to nasz wygląd, czyli twarz, sylwetka, ale także charakterystyczne ruchy czy atrybuty (np. charakterystyczny krok, melonik i laseczka Charlie Chaplin’a). Wizerunek jest prawem osobistym, niezbywalnym, nie dziedzicznym, wyłączonym z obrotu i powstającym na rzecz jednej osoby aż do śmierci....