Ad #prawomody

Ad #prawomody

Hashtag ad lub adv narodził się wraz z rozwojem marketingu w social mediach i reklamy produktów promowanych przez influencerów na portalach społecznościowych. Bardziej popularny #ad lub rzadziej wybierany #adv, będące synonimami, to skróty pochodzące od angielskiego terminu advertising, oznaczającego reklamę. Marketing w mediach społecznościowych jest powszechnym zjawiskiem i coraz częstszym sposobem na promocję produktu, utożsamiając wizerunek marki z wybranym influencerem, trafia on bezpośrednio do pożądanej grupy docelowej. Istotnym aspektem, na którym opiera się relacja między influencerem a jego followersami jest, obok inspiracji i autentyczności, zaufanie. Stąd tak ważna jest transparentność przekazu i odpowiedzialność za jego treści i przeznaczenie. #ad bądź #adv służy właśnie do określenia komunikatu, będącego komercyjnym i zamierzonym działaniem marketingowym. Poprzedzony nazwą sponsorującej firmy, informuje o jej promocji i o wynikających z tego korzyściach finansowych. To hashtag, który jasno określa powiązanie między marką, influencerem, a użytkownikiem - potencjalnym konsumentem. Ma na celu wyeliminowanie jakichkolwiek ukrytych form komunikacji czy współpracy handlowej.

Urszula Gnyś

Językoznawca, italianistka, absolwentka filologii włoskiej w Rzymie, pasjonatka mody. ...

Ad #prawomody
fot. shutterstock