Liu Jo
Włoska marka odzieżowa stworzona przez braci Marco i Vannisa Marchi w 1995 w Carpi, w prowincji Modeny, stolicy włoskiego przemysłu tekstylnego, słynącej z doskonałości w zakresie produkcji dzianin.
Filozofię kreatywną marki wyraża styl glamour, zmysłowy, romantyczny, podkreślający klasę, elegancję i kobiecość w każdej odsłonie. Wraz z rozwojem firmy powstawały nowe projekty i linie stylistyczne, takie jak: Liu Jeans, Liu Jo
Accessories, Liu Jo Eyewear, Liu Jo Fragrances, Liu Jo Luxury, Ajay, L.Jo, Liu Jo Uomo, Liu Jo Kids, Liu Jo Casa, obejmujące kolekcje damskie, męskie, dziecięce, jak również dodatki i dekoracje do domu. Liu Jo obecnie proponuje total look od ubrań, butów, poprzez akcesoria, okulary, aż po biżuterię, zegarki czy perfumy.
Ambasadorkami marki są topowe modelki, między innymi Kate Moss, która w 2011 inauguruje powiększenie flagowego sklepu na Corso Vittorio Emanuele w Mediolanie czy Kendall Jenner celebrująca 25-lecie istnienia firmy w kampanii reklamowej #BornIn1995.
Założyciel i dyrektor kreatywny Liu Jo, Marco Marchi, w listopadzie 2019 nabył Blufin, dom mody założony w Carpi przez Annę Molinari i Gianpaolo Tarabini z marką Blumarine, w ramach projektu stworzenia holdingu skupiającego włoskie marki najwyższej klasy. Sklepy Liu Jo znajdują się w 50 krajach na 3 różnych kontynentach - w Europie, Afryce i Azji, dzięki sieci dystrybucji obejmującej ponad 400 sklepów firmowych i ponad 5000 sklepów z wieloma markami na całym świecie.
Urszula Gnyś
Językoznawca, italianistka, absolwentka filologii włoskiej w Rzymie, pasjonatka mody. ...