Made in Italy
Wysoka jakość, innowacja, dobry gust, design, najlepsze materiały, niepodważalny styl. Etykietką Made in Italy mogą poszczycić się produkty w pełni zaprojektowane i wyprodukowane we Włoszech, utrzymujące wysoki standard wykonania, będące synonimem jakości, stylu i włoskiego „dolce vita”.
Znak gwarancji Made in Italy narodził się w 1990 roku, choć jego historia rozpoczyna się w II połowie XX wieku i w przeciwieństwie do prestiżowego znaczenia, jakim jest nacechowane obecnie, nie szczyci się tak szlachetnym pochodzeniem.
W latach 60-tych europejscy importerzy, zmusili włoskich producentów do wskazania pochodzenia produktu. Oznaczenie to było obowiązkowe, głównie w odniesieniu do wyrobów włókienniczych i obuwniczych, aby konsumenci zagraniczni wiedzieli, że kupują produkty, które nie zostały wyprodukowane w ich kraju. Z czasem, wysoka jakość produktów, wynikająca z włoskiej tradycji rzemieślniczej, krawieckiej i włókienniczej, zdobyła powszechne uznanie i stając się symbolem luksusu o zasięgu globalnym, na stałe zagościła na podium światowego przemysłu modowego.
W tym samym okresie, począwszy od lat 50-tych, najwięksi włoscy projektanci, m.in.: Armani, Gucci, D&G, Fendi, Prada, Zegna, Salvatore Ferragamo, Benetton, Versace zaczęli odnosić spektakularne sukcesy na arenie międzynarodowej, dumnie reprezentując i kreując prestiżowy wizerunek tego, co Made in Italy.
Sukces mody Made in Italy jest społecznym zjawiskiem, wynikającym z długiej tradycji i historii, które rozwijały się wraz ewolucją włoskiej kultury, będącej symbolem stylu i piękna Italii.
Urszula Gnyś
Językoznawca, italianistka, absolwentka filologii włoskiej w Rzymie, pasjonatka mody. ...