Trendy
Definicja trendu w „Słowniku Języka Polskiego” jest krótka, ale bardzo treściwa: „istniejący w danym momencie kierunek rozwoju w danej dziedzinie”, czyli w wolnym tłumaczeniu: to, co jest modne w konkretnym czasie. Trendy dotyczą dziś każdej kategorii życia – od mody i wystroju wnętrz po biznes czy jedzenie. Zawsze jednak łączy je jedno: wpływ na sposób myślenia i działania ludzi. Trend w modzie najpierw dyktuje to, co znajdziemy w ofertach sklepów, a następnie to, w jaki sposób ubieramy się w danym sezonie. Mówiąc o trendach, trudno nie wspomnieć o ich źródłach. W branży fashion od dłuższego czasu mówi się o dwóch. Pierwsze to oczywiście wybiegi i kolekcje znanych projektantów śledzone przez tysiące ludzi na całym świecie. Drugie to szeroko pojęty street style, który przybrał na sile wraz z rozwojem Internetu i mediów społecznościowych. Istotna kwestia związana z trendami w modzie to dziś również bardzo szybkie tempo zmian i krótkotrwałość. Projektanci wypuszczają nowe kolekcje nawet 8 razy w ciągu roku, a linie w sieciówkach zmieniane są często co kilka tygodni. Dlatego warto inspirować się trendami i dopasowywać je do swojego stylu, a nie odwrotnie.