See now, buy now
Czy współczesny świat mody może przyspieszyć jeszcze bardziej? Strategia sprzedażowa „see now, buy now” (dosłownie: zobacz teraz, kup teraz) jest najlepszym dowodem na to, że tak. Transmisje online z pokazów mody na żywo są dziś na porządku dziennym, ale niektóre marki idą o krok dalej i udostępniają internetowej widowni możliwość natychmiastowego zakupu rzeczy, które właśnie pokazują się na wybiegu. Jako pierwszy strategię „see now, buy now” wykorzystał Christopher Bailey, który od lat projektuje dla brytyjskiego domu mody Burberry. W ślad za nim poszły kolejne firmy modowe, które nadążają za duchem czasów, jak chociażby Ralph Lauren czy Tommy Hilfiger. Co ciekawe, pozytywnych skutków wykorzystania tej metody sprzedaży jest więcej, niż można by przypuszczać. Po pierwsze, klienci nie muszą już czekać na pojawienie się nowej kolekcji ulubionego projektanta w sklepach. Po drugie, strategia „see now, buy now” znacząco ograniczyła pole manewru producentom podróbek. I po trzecie, korzystają same marki, które dzięki impulsywnym zakupom dokonywanym przez wielbicieli mody, odnotowują rekordowe zyski.