Fast fashion
Część przemysłu modowego, której nadrzędnym celem jest szybka, najczęściej masowa produkcja ubrań. Kolekcje marek działających w duchu fast fashion nie tylko ukazują się spontanicznie, ale też mają bardzo atrakcyjne ceny i proporcjonalną do ich wysokości jakość. Inspiracją do ich powstawania są z reguły kolekcje tworzone przez najsłynniejszych kreatorów mody, ale dzięki niskim cenom i szybkości produkcji, ubrania marek fast fashion trafiają nie do elit, lecz do masowego odbiorcy. Według specjalistów branży firmy realizujące produkcję fast fashion potrafią skonstruować projekt ubrania i rozpocząć jego produkcję w dniu ukazania się pierwowzoru. Ma to jednak swoje konsekwencje, o których coraz częściej mówi się i pisze w mediach. Ciemna strona fast fashion to między innymi niskie płace dla pracowników, sposoby produkcji dalekie od metod przyjaznych środowisku czy materiały najniższej jakości. Ubrania pojawiają się w naszych szafach szybko, bo ich zakup nie wiąże się z dużym wydatkiem, ale też równie szybko się niszczą i wymagają wymiany na inne. Właśnie dlatego w świecie mody pojawił się ruch przeciwstawny do fast fashion, czyli slow fashion, w którym szczególne znaczenie mają takie wartości, jak etyka, ekologia czy jakość zamiast ilości.