Packshot

Packshot

Packshot - co to jest?

Packshot to słowo, które pochodzi z połączenia dwóch angielskich słów: „pack”, czyli „pakować” i „shot”, czyli „ujęcie”. To termin z branży reklamowej, oznaczający określający przedstawienie produktu za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu (packshoty obrotowe tworzy się z połączenia sekwencji zdjęć pokazującym produkt pod różnymi kątami). Packshoty to wszystkie zdjęcia, które oglądasz w sklepie internetowym (poza tymi, które wykonane są na modelach; te określa się mianem zdjęć lookbookowych). Packshoty mają w swojej ofercie wszystkie marki, od Dolce&Gabbana po Sinsay. Pozwalają one kupującemu przez internet czy za pośrednictwem katalogu przyjrzeć się produktowi. Ułatwia to zdecydowanie widok sferyczny lub pół sferyczny wygenerowany za pomocą serii zdjęć oraz możliwość manipulowania obiektemi we wszystkich możliwych ujęciach.

Jak tworzy się packshoty?

Do fotografii packshotowej używa się białego tła, stołu lub namiotu bezcieniowego, które umożliwiają późniejsze prace nad obróbką czy retuszem zdjęcia. Fotografowane produkty muszą być odpowiednio oświetlone. W przypadku odzieży stosuje się tak zwane „duchy”, a więc specjalne manekiny z odłączanymi elementami, które umożliwiają estetyczną prezentację sukienki czy żakietu w taki sposób, jakby wypełniało je niewidoczne ciało. 

Powiązane hasła:
Packshot
fot. Adobe Stock