Edytorial
Edytorial modowy jest kreatywną formą sztuki zarówno fotograficznej, jak istylizacyjnej, którego głównym przesłaniem jest prezentacja "produktu": ubrań, obuwia, akcesoriów, biżuterii, dodatków, z jednej strony w mocno artystyczny sposób, a z drugiej w nienachalny. Obraz powinien być całością.
Celem sesji jest docelowo publikacja w magazynie mody jako tzw. "main fashion story", którego częścią jest cover, czyli okładka magazynu.
Edytorial jest opowieścią, musi być połączony zatem spójną historią, za którą odpowiedzialni są: art director, fotograf, stylista, make up artist, set designer, stylista włosów.
Podstawę przygotowań do edytorialu stanowi "moodboard", czyli tablica inspiracji. Sam proces przygotowań dla zespołu jest ogromnym wyzwaniem twórczym i frajdą.
Oprócz spójnej koncepcyjnie wizji artystycznej ważne są: emocje i przekaz, dlatego sesja wymaga od modeli wielu predyspozycji aktorskich, dużej świadomości własnego ciała, mimiki oraz plastyczności.
Jeśli zapytasz o zasady? Czasem mniej znaczy więcej, czasem więcej znaczy lepiej. Jest to świat, który lubi zaskakiwać, i lubi być zaskakiwany. Świat w którym zasadą, jest przekraczanie granic i wychodzenia poza schemat i banał.
Natalia Penar
Stylistka & Art Director, Brand Communication Designer. Wykładowca Fashion School w Poznaniu. ...