Autentyczność
Pomimo że wciąż mamy do czynienia z trendami w branży modowej, a hasła „must have” krzyczą do nas ze stron czasopism, to obok wyżej wymienionych frazesów nie sposób nie dostrzec trendu (o, ironio!) na bycie autentycznym. Autentycznym w kwestii ubioru, dbaniu o własne ciało oraz umysł. Coraz częściej możemy spotkać się z osobami, które nie podchodzą do mody w sposób zero-jedynkowy, a traktują ją bardziej refleksyjnie. Czerpią z trendów, ale przepuszczają je przez kalkę własnych upodobań, światopoglądu. Moda jest nieodłącznym elementem naszej rzeczywistości, jest sposobem na wyrażenie siebie, elementem kulturowym.
Autentyczność w modzie sprawia, iż staje się ona bardziej etyczna. Nie jesteśmy wyłącznie konsumentami a kreatorami. Nie dbamy wyłącznie o bycie „trendy”, „na czasie”, nie chcemy się jedynie podobać, a przede wszystkim dbamy o to, aby czuć się dobrze ze samym sobą – ze swoją głową, ciałem, a co za tym idzie z tym, jakich wyborów modowych dokonujemy, które dzięki temu są bardziej odpowiedzialne, ponadczasowe i ekologiczne.
Anika Batkowska
Fotograficzka i socjolożka....