Eco-friendly

Eco-friendly

Eco-friendly, czyli jaki?

Eco-friendly, czyli przyjazny środowisku, ekologiczny. Termin ten obejmuje działania marki, materiały i ekologiczne produkty nieszkodliwe dla środowiska. Pod tym określeniem powinna kryć się spójna i konsekwentna działalność marki, w tym: myślenie o cyklu życia produktu, koszcie środowiskowym produkcji, starzeniu się produktu, rozkładzie w środowisku naturalnym.

Przykłady materiałów eco-friendly

Nie zawsze eco-friendly są materiały nie-odzwierzęce. Na przykład w przypadku skóry naturalnej ogromną zaletą jest jej biodegradowalność. Niewielu konsumentów ma tego świadomość, ale tak zwana skóra ekologiczna jest po prostu plastikiem, który na wiele lat pozostaje w środowisku naturalnym. 

Eco-friendly a projektowanie 

Podejście do projektowania również może być eco-friendly. Ponadczasowa estetyka jest ekologiczna, ponieważ nie zmusza do kupowania co sezon nowych rzeczy. Ekologiczna jest produkcja lokalna, która wspiera lokalną gospodarkę, tworzy miejsca pracy. Produkując tu, gdzie mamy realny wpływ na wybierane przez nas władze, naszymi wyborami możemy wpływać na lokalną politykę dotyczącą środowiska, norm utylizacji etc. To ważne, bo dzięki temu dbamy o nasze otoczenie. Sprawdzajmy czy nasz lokalny dostawca / producent przestrzega norm ochrony środowiska, prawa pracy, płaci podatek za zanieczyszczenia, które wpuszcza do atmosfery. 

Powiązane hasła:

Hania Ferenc i Agata Matlak-Lutyk

Twórczynie polskiej marki Balagan. ...

Eco-friendly
fot. Adobe Stock