Custom - made

Custom - made

Co oznacza ten termin?

Custom - made oznacza tworzenie produktów na zamówienie. 
 
Coraz więcej marek odzieżowych decyduje się na rozpoczęcie swojej działalności od modelu sewing to order. Oznacza to szycie produktów tuż po otrzymaniu na nie zamówienia i płatności. Dzięki temu firmy unikają problemu nadprodukcji - wytwarzają dokładnie tyle rzeczy, ile jest potrzebnych. W tym modelu niezwykle łatwo jest wprowadzić opcję custom-made, ponieważ po wpłynięciu zamówienia, można wprowadzić wiele zmian do projektu, tak, by był lepiej dopasowany do potrzeb klienta/klientki.
 
Personalizacja projektu może dotyczyć zmiany wymiarów - np. sukienki, jak również wprowadzania pewnych dodatków w formie haftu, zmiany guzików z kokosowych na perłowe, czy też zaprojektowania innej metody zamknięcia poszewki na kołdrę. 
 
Produkty custom-made zwykle są dużo bardziej doceniane, odbierane jako wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju. Wprowadzając taką opcję personalizacji, marka może zatem zyskać więcej zadowolonych klientów. Otwiera też opcję zamówień B2B: będąc otwartą na stworzenie projektów skrojonych na miarę innych firm.
 
Oczywiście należy pamiętać i podkreślać, że czas oczekiwania na realizację takich zamówień jest dłuższy i zależy często do podwykonawców, jednak czekając na coś wyjątkowego, wykazujemy się dużo większą cierpliwością.

Helena Dąbrowska i Maria Oblicka

Siostry stojące za marką ŁYKO, produkującą lnianą pościel, ubrania i akcesoria....

Custom - made
fot. Adobe Stock