New Look

New Look

Wbrew pozorom to nie tylko nazwa znanej sieciówki, ale też przełomowego stylu, jaki tuż po II wojnie światowej wymyślił sam Christian Dior. Zaprezentowana przez słynnego francuskiego projektanta kolekcja z 1947 roku wyznaczyła trendy na całą dekadę i obejmowała takie charakterystyczne elementy, jak obszerne spódnice szyte z koła sięgające do połowy łydki czy dopasowane do sylwetki żakiety z wyraźnie zaznaczoną talią. Co ciekawe, New Look od początku wzbudzał sporo kontrowersji. Podczas gdy bywalczynie salonów zachwycały się nową, bardzo kobiecą modą, która całkowicie podbiła ich serca, krytycy uważali, że w dobie niedostatku Dior wykorzystał zbyt dużą ilość drogiego materiału, przez co kolekcja mogła być odebrana za niestosowną. Nie przeszkodziło jej to jednak stać się synonimem mody lat 50. i przejść do historii jako jedna z najpopularniejszych kolekcji, jakie kiedykolwiek stworzył dom mody Dior. Nazwę New Look wymyśliła ówczesna redaktor naczelna czasopisma „Harper's Bazaar” i trzeba przyznać, że oddaje ona wszystko, co znamienne dla tej linii marki – świeżość, nowoczesność i zupełnie nowy wygląd, który kobiety absolutnie pokochały. New Look niejako stał się wzorem klasycznej elegancji, która dla wielu z nas pozostaje inspiracją po dzień dzisiejszy.

Powiązane hasła:
New Look