New Look
Wbrew pozorom to nie tylko nazwa znanej sieciówki, ale też przełomowego stylu, jaki tuż po II wojnie światowej wymyślił sam Christian Dior. Zaprezentowana przez słynnego francuskiego projektanta kolekcja z 1947 roku wyznaczyła trendy na całą dekadę i obejmowała takie charakterystyczne elementy, jak obszerne spódnice szyte z koła sięgające do połowy łydki czy dopasowane do sylwetki żakiety z wyraźnie zaznaczoną talią. Co ciekawe, New Look od początku wzbudzał sporo kontrowersji. Podczas gdy bywalczynie salonów zachwycały się nową, bardzo kobiecą modą, która całkowicie podbiła ich serca, krytycy uważali, że w dobie niedostatku Dior wykorzystał zbyt dużą ilość drogiego materiału, przez co kolekcja mogła być odebrana za niestosowną. Nie przeszkodziło jej to jednak stać się synonimem mody lat 50. i przejść do historii jako jedna z najpopularniejszych kolekcji, jakie kiedykolwiek stworzył dom mody Dior. Nazwę New Look wymyśliła ówczesna redaktor naczelna czasopisma „Harper's Bazaar” i trzeba przyznać, że oddaje ona wszystko, co znamienne dla tej linii marki – świeżość, nowoczesność i zupełnie nowy wygląd, który kobiety absolutnie pokochały. New Look niejako stał się wzorem klasycznej elegancji, która dla wielu z nas pozostaje inspiracją po dzień dzisiejszy.