Christopher Bailey

Christopher Bailey

Christopher Bailey - najważniejsze informacje

Christopher Bailey to brytyjski projektant mody urodzony 11 maja 1971 roku w West Yorkshire. Przez 17 lat był dyrektorem kreatywnym Burberry i chociaż w 2018 roku ostatecznie rozstał się z marką, na zawsze będzie kojarzony z jej rozwojem i klasyczną elegancją w londyńskim wydaniu. Zanim jednak trafił do jednego z najstarszych domów mody, ukończył Royal College of Art, którego honorowym członkiem został w 2004 roku i szlifował warsztat u najlepszych. Za jego przywiązanie do tradycji i wkład w rozsławienie brytyjskiej mody królowa Elżbieta II nagrodziła go Orderem Imperium Brytyjskiego. Prywatnie uhonorowany designer od lat jest związany z aktorem Simonem Woodsem, z którym wychowuje dwie córki - Nell i Iris. 

Burberry i nie tylko: kariera Christophera Bailey’a

Christopher Bailey już dwa lata po studiach został projektantem odzieży damskiej u Donny Karan (DKNY), a później starszym projektantem w Gucci. Z żadną marką nie związał się jednak na tak długo, jak z rodzimym Burberry, z którego estetyką po prostu się utożsamiał. Stanowisko dyrektora kreatywnego w londyńskiej pracowni Christopher Bailey objął w 2001 roku. W trakcie pracy dla Burberry czterokrotnie uhonorowano go prestiżową nagrodą British Fashion Awards dla Projektanta Roku. A jego kolekcje w genialny sposób łączyły najbardziej charakterystyczne symbole domu mody, jak trencz czy kratę Burberry z nowoczesnymi, miejskimi trendami i mnóstwem energetycznych kolorów. 

Na projektowaniu ubrań i dodatków nie kończyły się jednak obowiązki Bailey’a. Christopher odpowiadał też za rozwój marki w sieci. A jako że od zawsze interesował się nowinkami technologicznymi, wprowadzenie Burberry do świata online przyszło mu z łatwością. W siedzibie firmy stworzył nawet studio multimedialne do kręcenia filmików i robienia zdjęć na media społecznościowe, w którym podobno sam spędzał bardzo dużo czasu na tworzeniu. Po Facebooku, Instagramie i Snapchacie przyszedł jednak czas na coś więcej. System See now, buy now, który Christopher Bailey wprowadził w 2016 roku, sprawił, że to, co oglądaliśmy na wybiegu podczas transmisji na żywo w sieci, już kolejnego dnia trafiało do sklepów. Było to zarazem jedno z jego ostatnich przedsięwzięć w Burberry. Z marką rozstał się w 2018 roku, zwieńczając swoje dzieło kolekcją, w której legendarna krata - symbol dziedzictwa londyńskiego brandu, odgrywała pierwszoplanową rolę. Po odejściu zapowiedział, że ma zamiar skupić się na własnych, kreatywnych projektach. 

Powiązane hasła:

Marta Budziarek

Redaktorka domodi.pl....

Christopher Bailey
fot. Ons.pl