Calzedonia

Calzedonia

Grupa Calzedonia to włoski brand posiadający 6 niezależnych marek działających w sektorze mody i liczących ponad 4670 punktów sprzedaży w 53 krajach. Firma powstała w 1986 w Vallese di Oppeano, niedaleko Werony. Pod nazwą Calzedonia, jedną z aktualnych 6 marek Grupy Calzedonia, krył się pierwszy projekt tego giganta modowego, który
rozpoczął swoją działalność od produkcji rajstop, skarpetek, bielizny i strojów kąpielowych dla kobiet, mężczyzn i dzieci.
Ideą założyciela firmy, Sandro Veronesiego, było stworzenie marki z zamiarem jej rozwoju za pośrednictwem sieci sklepów franczyzowych. 10 lat później, wraz z rosnącym sukcesem i ekspansją sklepów pończoszniczych Calzedonia, w 1996 powstaje nowa marka – Intimissimi, oferująca produkty bieliźniane, a z czasem kolejne: Tezenis, Falconeri, Intimissimi Uomo, Atelier Emé, reklamowane przez takie ikony mody i kina, jak: Gisele Bündchen, Adriana Lima, Julia Roberts, Sarah Jessica Parker. Po ponad 30 latach na rynku Grupa Calzedonia zdołała osiągnąć zamierzony cel, wprowadzając swoją filozofię - solidną i rozgałęzioną sieć niezależnych punktów sprzedaży, zarządzanych głównie w formie franczyzowej.

Urszula Gnyś

Językoznawca, italianistka, absolwentka filologii włoskiej w Rzymie, pasjonatka mody. ...

Calzedonia
fot. adobe stock