Digital Fashion

Digital Fashion

Digital fashion - co to jest?

Digital Fashion, czyli dosłownie cyfrowa moda. Pojęcie ma związek z wizualizacjami ubrań przy użyciu osiągnięć technologii w tym efektu 3D.

Obecnie cyfrowa moda to znacznie więcej - internetowe środowisko stało się integralną częścią mody i miejscem wytwarzania i dyktowania trendów, badania zapotrzebowań klientów, budowania marketingu, pozyskiwania konsumentów i finalnie miejscem zakupu. Cyber-świat stał się źródłem informowania odbiorców o nowościach.

Pandemia znacząco wpłynęła na branżę mody, a internet stał jej oazą i głównym nośnikiem. Marki luksusowe, które dotychczas stawiały głównie na bezpośredni kontakt z odbiorcą musiały całkowicie przeformatować swoje działania, zaczynając od pokazów mody, które przeniosły się do "sieci", po dystrybucję, którą internet uratował i pozwolił na stosunkowo płynne przejście budowania relacji z klientem przez internet (choć nie obyło się bez ogromnych strat finansowych w branży mody, gdyż nagle zmieniły się zapotrzebowania klientów i tym samym trendy w modzie). Marki luksusowe integrują konsumentów ze świata rzeczywistego z cyfrowym - internet stał się główną drogą kontaktu z klientami.

Coraz więcej konsumentów deklaruje, że inspiracji modowych szuka na instagramie -  pandemia ostatecznie przypieczętowała siłę internetu i pokazała, że marki, które doceniały to medium są na wygranej pozycji, a pozostałe muszą się dostosować do nowych realiów. Pojęcie "digital fashion" na dobre wpisuje się w obecne pojęcie funkcjonowania mody, bo marki modowe muszą być tam, gdzie ich konsumenci.

Anna Zając

Autorka bloga Fashionable.com.pl, organizatorka See Bloggers, pomysłodawczyni Festiwalu Kobiet Internetu, właścicielka Mono Cafe....

Digital Fashion
fot. Adobe Stock