Digital Fashion
Digital fashion - co to jest?
Digital Fashion, czyli dosłownie cyfrowa moda. Pojęcie ma związek z wizualizacjami ubrań przy użyciu osiągnięć technologii w tym efektu 3D.
Obecnie cyfrowa moda to znacznie więcej - internetowe środowisko stało się integralną częścią mody i miejscem wytwarzania i dyktowania trendów, badania zapotrzebowań klientów, budowania marketingu, pozyskiwania konsumentów i finalnie miejscem zakupu. Cyber-świat stał się źródłem informowania odbiorców o nowościach.
Pandemia znacząco wpłynęła na branżę mody, a internet stał jej oazą i głównym nośnikiem. Marki luksusowe, które dotychczas stawiały głównie na bezpośredni kontakt z odbiorcą musiały całkowicie przeformatować swoje działania, zaczynając od pokazów mody, które przeniosły się do "sieci", po dystrybucję, którą internet uratował i pozwolił na stosunkowo płynne przejście budowania relacji z klientem przez internet (choć nie obyło się bez ogromnych strat finansowych w branży mody, gdyż nagle zmieniły się zapotrzebowania klientów i tym samym trendy w modzie). Marki luksusowe integrują konsumentów ze świata rzeczywistego z cyfrowym - internet stał się główną drogą kontaktu z klientami.
Coraz więcej konsumentów deklaruje, że inspiracji modowych szuka na instagramie - pandemia ostatecznie przypieczętowała siłę internetu i pokazała, że marki, które doceniały to medium są na wygranej pozycji, a pozostałe muszą się dostosować do nowych realiów. Pojęcie "digital fashion" na dobre wpisuje się w obecne pojęcie funkcjonowania mody, bo marki modowe muszą być tam, gdzie ich konsumenci.
Anna Zając
Autorka bloga Fashionable.com.pl, organizatorka See Bloggers, pomysłodawczyni Festiwalu Kobiet Internetu, właścicielka Mono Cafe....